PÅSKLOV!

Idag har jag en träff med min VFU grupp sen är det bannemej PÅSKLOV! tjohoo, eller ja jag kanske har en del att läsa men jag har ju 4 veckor på mig med det ;)
 
Igår var jag hemma hos finaste Linda som bjöd på mat och fika, jösses vad gott, snacka om matkoma! Majj gadd!
Först åt vi blomkålsmos, faktiskt väldigt gott, var lite skeptisk först eftersom jag inte är så förtjust i blomkål men det var överförväntan, tror till och med att det kan komma att tillagas hemma i mitt egna kök en vacker dag ;)
Sen var vi otroligt rediga som gick ut och gick en runda efter maten, tror det blev 2,5km ca 30 minuter men så skönt det var, att man inte gör det oftare! Jag vet att jag o sambon ofta diskuterar det om vi till exempel har varit på vapiano o ätit, så cyklar vi oftast dit och hur osugen man än är INNAN så är det så galet skönt, eftersom man i regel är så mätt, ska se om det är något jag klarar av att göra oftare ;)
Lagom till Ullared började dukade Linda fram värsta goda grejorna!
 
Det var creme fraiche, rödlök och kaviar - lite matigare variant av våfflor, lite typ langos, så jäkla gott! Har aldrig ätit det innan men det ska klart göras oftare :)
Glass, grädde och sylt - den lite mer dessertiga våfflan, så sjukt gott, och sen mådde man därefter haha
 
 
Efter skolan idag ska jag träffat Världes sötaste Alma och hennes fina mamma! Och sen ikväll bär det av mot Oxie och träffa min extra mamma som kommer ner idag! :) Ja och hennes man och mina föräldrar också såklart :)
 
En fullspäckad dag med andra ord! 
 
Hoppas ni får en härlig dag ni med!
 
 


Kommentarer
Linda

Mmm, jo, matkoma deluxe blev det men Åhhh så gott det är med våfflor!! :) Ha en mysig kväll med familjen och hälsa så gott. <3

2013-03-26 @ 17:43:47
URL: http://Www.ladylikestorock.se
jacqueline

mmmums ja, det är supergott!

2013-03-26 @ 21:20:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mina tankar, mitt liv!

Denna bloggen kommer att handla om mig och mina tankar och mitt liv!

RSS 2.0