Full rulle!

Idag var det en händelserik dag i skolan får man ju säga. Började med en workshop, där vi skulle bygga/konstruera djur!
Min grupp satte genast igång och arbetade:
 
Kreativiteten är i fullgång!
 
Och det färdiga resultatet!
 
 
Om ni klickar på denna länken får ni se det slutgiltliga resultatet, med ljud o allt ;)
 
Efter workshopen var det dags för ett besök på tekniska museet i Malmö. Det var faktiskt roligt, var så himla länge sedan jag var där och har faktiskt haft planer på att bege mig dit men inte blivit färdig till det innan. Minus var att vi hade det så pass sent på eftermiddagen och alla bara ville hem, men annars var det kul :)
 
Och jag verkade inte vara den enda som hade roligt där, Jacqueline ;)
Vi fick sätta oss i spårvagnen och som alla små barn så ville vi ju givetvis göra det, hela klassen! haha
 
Gick ner i ubåten och kollade med, höll på att fastna där av gubbarna som mer än gärna berättade om allt som fanns och inte fanns i ubåten haha
Till slut kallade vår guide på oss att vi var tvungna att skynda oss ut på andra sidan, där nästa gubbe haffade oss, som tur var ringde hans telefon och vi kunde smita ut haha
 
När jag väl kom hem åkte sambon och jag och hämtade upp "vår" lånebil (svärmors) och körde ut till Bernstorp och kollade på diskmaskin till min lägenhet, sambon tyckte vi skulle fixa det, så då gjorde vi det :) Nu är den beställd och ska levereras och kopplas in imorron, hoppas nu det dröjer lite innan tvättmaskinen kraschar! :)
Men det är helt sjukt egentligen, vi tog hemkörning, inkoppling och bort transportering av den gamla diskmaskinen, så vi skulle slippa allt klydd själv, så vi köpte till ett nytt skydd som man ska ha under diskmaskinen (man vet aldrig om det gamla går sönder eller nåt nu när dom drar ut den gamla diskmaskinen) och bara för att det ska få följa med i transporten (så det finns på plats när installationen görs) så kostar det 49:- för att det ska få följa med, ja men vi betalar ju redan för leveransen av diskmaskinen! Löjligt!
Trodde först han skojade med oss när han sa att det kostade extra, men icke! haha
 
Nu ligger jag i sängen (sambon envisades med att kolla fotboll ;) ) och dricker pepparmynta te med honung, urgott!
Ganska mysigt ändå, om det bara fanns något br på tv också...
 
Ha en skön tisdagskväll på er!


Kommentarer
Jacqueline

Fullspäckad dag :-) vi ses snart, sååå skönt att vi är lediga imorgon :-) är redan trött på att vara i skolan så ofta ;-p

2013-03-06 @ 06:39:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mina tankar, mitt liv!

Denna bloggen kommer att handla om mig och mina tankar och mitt liv!

RSS 2.0