Extra visning!

Imorgon ska vi ha en extra visning på lägenheten, fördelen är att man verkligen är ordentlig och gör det fint i lägenheten ;)
Nackdelen är att det är mitt på dagen och jag MÅSTE plugga!! Hade varit bättre om det varit senare på kvällen, men nu kan man inte få allt ;)
 
Sprang på en gammal kompis idag på Hansa när jag var på väg hem från skolan, trevligt. Missade två eller tre bussar haha
Vi umgicks flitigt under gymnasietiden men sen efter studenten har det bara runnit ut i sanden, ganska tråkigt egentligen men det kanske fanns en mening med det, jag menar, varför är vissa vänner bara hos en kort stund medan andra stannar kvar längre? Man har ju haft en del sådan förhållanden under alla år där man har umgåtts flitigt och intensivt under perioder och sen inte hörs alls, knappt hälsar när man ser varandra, konstigt!
 
Hade en sån vän innan, vi umgicks ALLTID, gjorde allt tillsammans, gick i skola tillsammans sen flyttade hon och vi kom ifrån varandra, inte så konstigt egentligen men vi hittade alltid tillbaka till varandra och även om det gick långt mellan våra telefonsamtal/träffar så var det precis som vanligt när vi väl sågs. Det roligaste var en gång när jag hade följt med en kompis till ungdomsmottagningen och jag sitter och läser i en gästbok eller liknande och ser att min kompis skrivit där (kände igen hennes handstil) vi har inte setts eller hörts på väldigt länge men jag kände att nu är det nog dags att ringa, så jag ringde och vi pratade och jag nämner något med denna gästbok och hon förnekar det och hävdar att hon aldrig varit där, så jag tänker "nä men då hade jag fel". Sen flera år senare kommer hon till mig och säger att "jo det var jag som hade skrivit där men jag blev så rädd när du sa att du kände igen min handstil" haha
Tills för några år sedan (ganska många nu kom jag på) någonting hände (inget speciellt) och ingen av oss hörde av oss till den andra sen gick det sjuuukt många år och vi hade ingen som helst kontakt sen en dag träffades vi och det var jättetrevligt. Tiden sprang iväg. Nu har vi kontakt igen, inte dagligen men den finns där, det är jag glad för. Vi har ju ändå känt varandra sen vi bara var några år gamla, jag till och med bodde hos henne ett tag när hon bodde själv, det är helt galet egentligen, hur ens relationer bara kan förändras :)
 
dagens lilla tanke :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mina tankar, mitt liv!

Denna bloggen kommer att handla om mig och mina tankar och mitt liv!

RSS 2.0