Tankeställare!

Läste precis på fb att en vän hade uppdaterar sin status om att dom kört av vägen och endast bilen skadades, tack o lov! Men jösses så orolig man hinner bli!
Kan bara föreställa mig vilka tankar som gått genom henne och hennes man. Så fort det kan hända en olycka, som hon skrev det gäller att vara rädd om varandra och inte ta någon förgivet, vilket är väldigt lätt. Det gäller att arbeta på varje relation man har och visa hur mycket dom betyder för en!
 
Jag kan ha väldigt svårt att säga vad jag tycker till folk och hur mycket dom betyder för mig, jag har lite lättare för att skriva det i ett sms eller något och jag vet att jag kan vara väldigt dålig på att höra av mig till mina vänner men det betyder inte att dom inte betyder lika mycket för mig som dom alltid gjort innan.
 
Relationerna förändras allt eftersom man växer upp, man träffar någon, man flyttar, man bytar jobb, börjar plugga, bildar familj- allt har sin tid och såklart förändras saker efterhand, man kanske inte göra allt man gjorde förr, men vem vill göra det egentligen, varje sak har sin tid och man känner att man är ganska färdig med vissa saker, sen att det kan vara kul att "falla" tillbaka någon gång då och då :)
Men det är egentligen när man försöker sig på en förändring som man märker vem som är ens riktiga vänner och vem som enbart är dom "ytliga" vännerna. Man måste lära sig att bygga upp en sorts ny relation till varandra och förhoppningsvis lyckas man :) Framförallt måste man kunna umgås utan alkohol, alltså riktiga vänner vs fest vänner :)
 
oj det här blev väldigt luddigt och konstigt men jag hoppas ni försåtr vad jag menar :)
 
Till alla mina vänner (som vet att jag har en blogg) Ni betyder otroligt mycket och jag kan inte tänka mig en tillvaro utan er, oavsett hur långt det går mellan våra träffar eller samtal!
 
<3 <3 <3
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mina tankar, mitt liv!

Denna bloggen kommer att handla om mig och mina tankar och mitt liv!

RSS 2.0